hee-99

Direktlänk till inlägg 26 maj 2012

Stafettkarnevalen igår

Av Henrika Karjalainen - 26 maj 2012 20:39


Hej

Igår var det Stafettkarnevalen som jag säkert har redan berättat om.

Dit var helt jätte roligt jag sprang i 600+600+400m stafetten med min två kompisar

jag sprang 600m, sen var jag med i 5x80m mixed (mixed betyder att det måste endera vara

två flickor och tre pojkar eller tre flickor och två pojkar) i vårt lag var det

2 flickor och 3 pojkar, och sen var jag ännu med i 5x80m flickor

där enbart flickor får vara med. Ja i 600+600+400m blev vi 23 av 97

och vår tid var 6,03,59, i 5x80m mixed blev vi i

försöks heaten först så vi slapp till semifinalen och i semifinalen blev vi

andra så vi slapp till finalen men våra vexlingar for inte så bra

så vi blev åttonde. Så i hela tävlingen så blev vi åttonde av 167 men vi hade tiden 58,95

men vår bästa tid var 56,88   Och i 5x80m flickor blev vi 114:e (he he) av 224 men

6 blev diskfalicerad tror jag det heter? men vi hade tiden 1,03,97. Finalerna va idag så jag kunde inte

skriva idag på morgonen för jag skulle vakna tidigt och äta

och sen skulle vi fara till Helsingfors olympia stadion. Några pojkar från vår klass vann 

Gatustafetten för småskolor igår(vi är i små grundskolor för i vår skola är vi under 100)

Och sen kom vår Gymnasrik lärare idag på tävlingarna och

säga att det skall komma från YLE och filma våra

tävlingar och hur vi springar i finalen. Så då blev jag ganska nervös.

Ni kan se det på TV:n tisdagen den 29.5.2012 på yle fem.

Men nu måste jag bara snabt ladda några bilder och sedan skall

jag fara och se på eurovision song contest 2012 SÅ HEJ DÅ.

PS: texten är som är meningen att vara till bilderna så dom står ovanför bilden.

Här är två mina kompisar:

 



Här är min kompis som....ja jag vet inte riktigt vad hon gör, nå jaa till nästa bild


 



Här ser hon ändå helt normal ut (he he)


 


Så här mycket människor var det på stafettkarnevalen+lite till.

 


Här står min klass pojkar på första plats i Gatustafett  

PS: Jag och min kompis skrek helt för fult när vi såg att det var en av vår skola som kommer in som först.

 


Här är en till bild på pojkarna.

 


Här är en bild på min kompis när vi var och äta i Chico`s.

PPS: Det här är nu bara en meddelande till min kompis om hon läser det, du som är i den sista bilden så kan du skriva i kommentarer när vår skola har vunnit Gatustafetten om man inte räknar med det här året, eller har dom ens alldrig vunnit?

 
 
Ingen bild

Wombo

27 maj 2012 08:33

D e första gången i tolkis skolas historia som nån från tolkis vinner guld, alls tror ja... o sen har int nån annan vari i final på 5x80 m så länge som vår nuvarande gymnastik lärare har jobbat hit, hon ha jobba nu i 20 år så... Heelt najjs av oss.... :) :DD

Henrika Karjalainen

30 maj 2012 17:52

Jepp jag skrev det också i inlägget eller nån av dom senaste, om du förstd.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henrika Karjalainen - 30 oktober 2013 15:23

Hej har nu då bytt bloggadress, så jag kommer inte att skriva på bloggplatsen mera utan byter då till blogg.se. Om ni vill fortsätta läsa min blogg kan ni skriva det här : http://henrikas.blogg.se för att hitta min blogg. Så kommer inte att skriva hä...

Av Henrika Karjalainen - 29 oktober 2013 20:21


Hej Jag vet att jag sa att jag skulle byta blogg och det skall jag göra, men jör der först imorgon för har haft ganska mycket dom sänaste dagarna som ni säkert har märkt för har inte skrivit på två dagar. Skall försöka få ett inlägg ännu imorgon o...

Up

Av Henrika Karjalainen - 26 oktober 2013 20:38


Helloooo Så nu har jag då bestämmt att jag byter min blogg address på måndagen. Linkken till bloggen kommer då sen på måndagen. Men jaa skall börja blogga på blogg.se, skall börja skriva mera om mode, skönhet och ja min vardag. Har varit i s...

Av Henrika Karjalainen - 25 oktober 2013 17:33


Skriver nu engångs skulle lite tidigare än vanligt brukar alltid skriva där vid åtta nio tiden vet inte varför det alltid blir så men jaa. Äntligen fredag, skulle inte mera åtka fara till skolan, vem har hittat på att skolan skall alltid börja så t...

Av Henrika Karjalainen - 24 oktober 2013 19:08

Hejssann Har inte rikitgt haft någon inspiration nu på en stund att skriva, hoppas det kommer sen mera inspiratioun när jag byten blogg ( kommer att berätta om det sen när jag gör det ) Men idag har det igen varit en riktgt normal dag, skola ...

Presentation


Hej
Jag är en 14-årig tjej från Finland, som går andra året i högstadiet. På dagarna brukar jag vara med kompisar, shoppa m.m.Och jag är ett stort fan av JUSTIN BIEBER
Denna blogg startades i April 2012,här skriver jag om min vardag

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dom här länderna skulle du villa besöka
 Canada
 USA
 Frankrike
 Thailand
 Australien
 Finland ( ofc )

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Min gästbok

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards