hee-99

Alla inlägg den 28 maj 2012

Av Henrika Karjalainen - 28 maj 2012 19:14

Hej

Idag hade vi i skolan en Kiva test var man skulle svara på frågor om mobbning,

typ om man själv har blivit mobbaad under läseåret eller något liknande och

om man har mycket kompisar i klassen och

om man kommer överäns om allt. Sen efter skolan för jag till min kompis

som går på samma klass som jag. Hos henne så gjorde vi en bok som

heter "Huubert ja Luubert matkalla vessaan" det är Finska och det betyder

Hubert och Lubert på väg till toalätten. Den blev lite speciell...

Ni får se en bild på den i slutet av inlägget.

Men jag har ju inte glömt bårt veckans recept och musik

men jag tror att jag inte skriver mera recepter hit utan bara veckans musik och sen

istället för recept tar jag veckans bild mycket lättare tycker jag. Men här kommer

VECKANS MUSIK:

Loreen Euphoria

Sorry jag kunde inte välja emellan loreen och dom här. Rysland var så roliga att jag måste bara sätta dom hit.


Och här kommer veckans bild, men här kommer lite text som var under bilden ni kan gå in och se den om ni klickar här: http://www.ostnyland.fi/2012-05-25/borga-vann-fore-forhandsfavoriten-perna

Borgå vann före förhandsfavoriten Pernå

HELSINGFORS. I fyrmanna gatustafetten för små grundskolor lyckades Pernå Kyrkoby skola inte försvara sitt guld. Tolkis skola tog istället sin första seger någonsin.


Som det står i mellan rubriken:borgå vann före förhandsfavoriten Pernå, JAA SER DU VI ÄR BÄTTRE.

Vi skall i skolan på Onsdagen fira det när poikarna vann och Tolkis skola alltså den skolan jag går , ALLDRIG vunnit i stafett karnevalen och nu gjorde klassens poikar "History". Men nu kommer liite bilder från igår som jag inte han sätta på bloggen:

Här nedanför är my new hair style

 

Här nedanför är min och min kompis bok

 

Här nedanför är en bild på min kompis när vi var till stan före Dansuppvisnigen

 


Resten av bilderna är när vi är och äta i "koti pizza" som det heter hit i Finland

 

 

   

HEJ DÅ HA DET SÅ BRA FORTSÅTTNING PÅ KVÄLLEN

PS: Jag kunde inte skriva igår för jag var tvungen att göra läxorna och så var jag på Dansuppvisning som jag redan har berättat om.

PPS: Imorgon skall jag fara på Bio med min kompis, skriver om det imorgon HEJ DÅ.

Presentation


Hej
Jag är en 14-årig tjej från Finland, som går andra året i högstadiet. På dagarna brukar jag vara med kompisar, shoppa m.m.Och jag är ett stort fan av JUSTIN BIEBER
Denna blogg startades i April 2012,här skriver jag om min vardag

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dom här länderna skulle du villa besöka
 Canada
 USA
 Frankrike
 Thailand
 Australien
 Finland ( ofc )

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Min gästbok

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards