hee-99

Alla inlägg den 16 maj 2012

Av Henrika Karjalainen - 16 maj 2012 14:21

Hej ursäkta att jag inte har skrivit på några dagar men vi har jätte mycker prov nu här på sista veckorna och jag måste öva till dom. Så om jag inte skriver på några dagar så då skall vi ha prov dom närmaste 2-3 dagarna. Nästa prov är den 24.5 så då kanske dom 1-2 dagarna före provet skriver jag inte för jag måste öva. Men skall jag berätta om alla dom dagarna jag inte har skrivit om.

Måndagen den 14.5.2012

Idag har det varit rolig dag vi har varit med skolan till Heureka, om du inte vet vad heureka är så kan du gå och kolla
på doms hemsida http://www.heureka.fi/portal/ruotsi/ . Vi had jätte roligt dit jag köpte en ring som byter ferg   beroende på kroppens temperaturen och en viss ferg betyder någonting som t.ex blå= normal svart=stressad violett=lungn. Man kunde också laga en egen mynt med att man tog en bild på sig själv från sidan och sen om man tyckte att den for bra så accsepterade man den och sen kom den ut från en maskin och så hade man en egen mynt med sin egen bild på. Efter att vi kom från Heureka skulle jag fara på Piano timme.   Efter piano timmen kom jag hem och började öva på Religions provet eller hur man det nu skriver.

Tisdagen den 15.5.2012

Idag har jag nästan bara övat på Religions provet, jag tycker att det är så onödigt med religion. Jag har bara typ Öva Öva och öva, och sen håller på att somna när det är så tråkigt, samma är det med Historia   Okej jag öva ju inte hela dagen i sträck utan jag hade ju pauser och jag måste leka med min lilla syster. Ja, men de hände faktist inte något extra igår.

Onsdagen den 16.5.2012

Idag var det en lång skoldag. Vi började kl.9 och slutade kl.15 Två sista timmarna hade vi gymppa (gymnastik) och det är inte min favorit ämne och åtminståne inte då vi är på ett öppet ställe och solen lyser och det finns inte ett ända moln på himlen, så gissa hur varmt man har och sen ännu så är man på en sand-plan och så dammar det ännu så I HATE IT. Idag hade vi också Religions prov nå det gick helt ok jag svarade ändå på alla frågor men jag är ganska säker att ett svar for åt r*****n. När jag kom hem så åt jag och kom och skriva i bloggen jag tror att jag kommer att vara med mina kompisar idag för imoron är det ledigt hit i Finland jag vet inte om det är ledigt i Sverige också jag tror åtminståne det? Ni kan kommentera om det ni som bor i Sverige. Ja, men jag tror inte att jag skriver mera idag men det kan hända om jag inte har annat att göra idag på kvällen så HEJ DÅ TILLS DESS. I så fall skriver jag imoron.

Här kommer lite bilder från mina inköper från heureka+mitt eget mynt.

 



 

Presentation


Hej
Jag är en 14-årig tjej från Finland, som går andra året i högstadiet. På dagarna brukar jag vara med kompisar, shoppa m.m.Och jag är ett stort fan av JUSTIN BIEBER
Denna blogg startades i April 2012,här skriver jag om min vardag

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dom här länderna skulle du villa besöka
 Canada
 USA
 Frankrike
 Thailand
 Australien
 Finland ( ofc )

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Min gästbok

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards