hee-99

Alla inlägg under september 2012

Av Henrika Karjalainen - 30 september 2012 18:53

Hej

Idag har det hänt ganska mycket.

På morgonen så for jag till min kompis Sarah, jag skulle komma hem till kl.13:30

för vi skulle fara på vår familje bekants kalas i helsingfårs som skulle börja kl.15

Ja dit har jag varit i ungefär 2 och en halv timme. Efter kalaset

for jag och söka min laddare som blev förra gången som jag var hos min bästis

till henne. Ja till henne skall jag fara igen på höstlovet. Jag var hemm ungefär

kl.19:00 och efter det har jag inte gjort något så jag tänkte då komma och skriva i bloggen när jag har tid.

Igår hade jag inte riktigt tid att skriva för jag var ute ganska sänt

(okej inte så sent bara till nio) och sedan kom jag in och tittade en film och sen var

klockan redan tolv på natten så jag for bara och såva.

Ja så har jag fått en dator eller ja jag får inte använda den före jag får 8+ eller mera i

ett prov så nu får jag vänta en stund för jag fick 6 i engelska provet

och så får jag säkert 5 i modersmåls provet för det vet jag att den for riktigt DOLIGT.

Men det var allt

HEJ DÅ

-Henrika-

 

 

Av Henrika Karjalainen - 28 september 2012 18:24

hej idag hade en ganska lätt dag i skolan. Jag slutade ändå ganska sänt som Kl.15 idag har jag sen inte gjort något annat Sarah var hos oss men hon skulle fara hem för en stund

sedan. men nu börjar min favorit program hej då.

.

Av Henrika Karjalainen - 27 september 2012 17:27

Hej

Idag har det varit näst sämsta dagen i veckan, som ni säkert vet från förut så har jag

berättat att måndagar är sämsta dagen  (och nu talar jag liksom om skolan)

så idag är det då näst sämsta dagen för att vi hade prov och

vi hade gymnastik som jag började hara när jag började i högstadiet. Idag som sagt så hade vi prov (modersmål)

och den var faktist ganska svår fast man fick ha med ett papper var det stod alla svaren i.

Så det var liksom ett läsförståelse igentligen, som man skulle läsa i för väg på.

Jag fick lite bråttom i slutet det var 10 min kvar och jag hade ännu en och en halv sida kvar av provet.

Så hade vi Gymnastik efter det och jag HATAR gymnastik i skolan.

Jag orkar inte nu börja skriva varför jag hatar det för annars blir det igen en jätte lång

inlägg som då på Måndagen.

Ja så har jag faktiskt inte gjort något annat jag slutade idag skolan kl.15 så jag var hemma halv fyra

och efter det har jag inte riktigt gjort något.

Imorgon så blir det äntligen veckoslut så behöver man inte fara till skolan på två dagar.

HEJ DÅ

-Henrika-

 

Av Henrika Karjalainen - 26 september 2012 19:40

Hej

Jag ursäktar för att jag inte hade nu skrivit fast jag sa att jag skulle börja skriva lite oftere.

Men som ni vet så är det mycket jobb i skolan (okej inte så hemst mycket)

Imorgon skall jag ha Modersmåls prov som verkar ganska lätt,

utom att jag inte har läst på någo underliga ord så dom kan nu fara lite åt.....

Sen hade jag oxå Volleyboll idag. Och dit så gjorde jag något till min  fot som nu är

lite sjuk, jag fick redan en gång kramp i foten dit men jag vet inte om det

är för det jag har sjukt. Ja det var nu ganska långt vad jag ville berätta.

Det här inlägget blev inte riktigt lika lång som förra.

HEJ DÅ

-Henrika-

PS: Kan fortfarande inte laga bilder men jag låvar genast när jag lär mig det med min

nya telefon så lagar jag ett inlägg fullt med bara bilder

Nu får det duga med en bild från Google

 

Av Henrika Karjalainen - 24 september 2012 19:32

Hejssan idag har det varit världens trokigaste dag, för det första så på morgonen så hamnade jag vakna kl.06:15 för jag skulle fara till skolan till klockan åtta. Sen så tog jag ganska lugnt på morgonen allt tills jag märkte attklockan var kvart före sju och min buss skulle fara kl.07:22 och jag hade inte lagat håret sminkat eller något sådant så jag fick lite bråttom. Och så lyckades jag så sagt "faila" med mitt smink jag blinka på mistag när jag höll på med att laga maskara och det blev helt svart ubder ögonen så jag var tvungen att putsa allt bort och göra allt om från början. Och ni vet ju att det tar alltid länge att sminka sig så gissa sen så ficka jag lite brottom när jag hade ine ännut laga håret. Jag var. På busshållplatsen kl.07:23 men som tur så hade inte bussen farit ännu utan den kom när jag hade vänta i ungefär en och en halv minut. Sen i skolan så är det värsta dagen på hela veckan (alltså måndagar). Det ända roliga timmen på hela dagen är musiken men den var ju inte så hemst rolig idag heller när en person på min kalss (is inte nämna namn) gjorde ingenting och då blev läraren typ arg på honom för han ville inte spela något instrument förutom bas och alla baser var upptagna. Så vår lärare sa att om han inte spelar något så får ingen i hela klassen spela något, men sen tillslut så gav en av vår klass som hade basen denåt honom. Så till sist så fick vi spela men den där personen skulle på riktigt kunna tänka liite vad den gör för den tror att han går på daghem fortfarande, men han är nog inte den ända störade personen i klassen men jag orkar inte börja förklara mera. Ja sen så hae vi ännu sen mat i skolan alltså kl.12 och gissa hur hungrig man är efter 4 timmar och sen har man ännu efter det ännu 3 timmar och igen mellanmål. Så den här dagen va ju riktigt perfect day. Sen änttligen slipper man hem och så hamnar man göra läxor. Ja men sen mot kvällen blev det bättre jag hade dans och sedan kom mon favorit program. Så att ni vet att varge torsdag har jag prov och det beror lite på provet så ungefär 1-2 dagar före provet så kan det hända att. Jag inte kan skriva i bloggen pågrund av att jag måste öva till dom och så har jag ju läxor och sådant så om jag här hela dagen helt full så kan det hända att jag inte heller hinner eller orkar inte mera sedan på kvällen utan vill gara se på tv. Men det var nu allt som jag ville säga. Det här blev ganska långt inlägg men jag hoppas att det nu inte blev helt för lång. Men nu måste jag nog sluta för jag skall rinag till min bästis, för jag skall på höstlovet fara till henne igen . Men mera om detta kommer sen när det blir närnare. Hej då. Jag kan varna er om att det kan bli ganska lång inlägg på torsdagen ( om jag skriver då) för vi har gymnastik och det har börjat bli ganska irriterande. Ha en bra fortsättning av kvällen. :) ps: jag kan fortfarande inte laga bilder från min telefon och just nu skriver jag med Ipaden.

Av Henrika Karjalainen - 20 september 2012 14:53

Hej

Nu är det lite över en vecka jag skriev sist på grund av att jag har haft 

läxor och två första proven som jag var tvungen att 

öva till. Men nu är mitt andra prov över ( Engelska ) och nu har jag tid igen att lite skriva

Det har inte riktigt hänt någonting under hela veckan som jag inte har skrivit något

men förra veckans veckoslut så hade jag och Rebecca kalas, det var ett övernattnings kalas.

Ja sen så har det typ bara varit skola skola skola ochej inte riktigt hela tiden men

nu har jag varit med kompisar och sådant. Imorgon skall Noora komma övernatten till oss

för vi skall fara med Sarah och Rebecca på Lördagen och shoppa redan från mårgonen när butikerna öppnas

d.v.s kl.10 tiden skall vi vara hos Rebecca. Sedan skall vi fara till stan. Det var allt här tills

jag försöker skriva nu lite oftare.

Hej Då

-Henrika-

Nu kommer det lite bilder från olika dagar....

Partyyyy :)

i galset finns det sider (utan alkohol)

 

 

 

 

Jaa, så skall jag ju oxå fara på Justin Biebers konsär nästa år...

  

 

Av Henrika Karjalainen - 11 september 2012 18:05

Hej idag har jag haft lång dag i skolan från 8 till 15. När jag kom hem så började jag öva på matematik provet som jag har på torsdagen så det kan hända att jag inte kan skriva imorgon. Idag hade jag oxå volleyboll träning med sarah. Jag kom hem för ungefär en halv timme sedan och nu väntar jag tills min favorit program skall börja. Som jag har säkert berättat redan så har jag och Rebecca en övernattnings kala spå Lördagen så då kan jag inte heller skriva på bloggen. Jag skriver igen med Ipaden så jag kan inte sätta bilder och nu när jag har en ny telefon så har jag ännu inte lärt hur man skall göra men jag säger nu i förväg att jag kommer inte att sätta den här veckan en endag bild som jag har tagut självså ni vet Att jag nte behöver skriva det här flera gånger.på mitt och rebeccas kalas skall vi se på en film och äta godis och sådant och sen skall vi ha det roligt. Men det var allt här tills jag försökte lite dra utpå den här texten så att den inte bara bli tvårader. Hej då ha en bra fortsättning på kvällen.

Av Henrika Karjalainen - 9 september 2012 20:26

Hej idag har det varit en lite roddig dag för jag vaknade kl.07:50 och jag brukar alltd vakna på veckosluten kl. 10-12 tiden så jag var helatiden 3 timmar iförväg. Idag har jag varit hos Sarah och hon har varit hos oss. Sedan när hon skulle fara hem så gor jag till Rebecca för vi skulle göra kort till vår födelseagskalas. Sen har jag inte gjort så mycket annat. Som tur så behöver jag nte fara imorgon till skolan för vi har dagsverket och då måste man gå och jobba någonstans ovh få 10 euro. Jag själv är bara hemma och stödar lite, sen tror jag att jag skall fara och titta hur det är i min lågstadie skola. Ja men det var ganska långat allt så jag försöker skriva imorgon nästa gång. Hej då jah skrev det här igen med Ipaden så det kommer inga bilder.

Presentation


Hej
Jag är en 14-årig tjej från Finland, som går andra året i högstadiet. På dagarna brukar jag vara med kompisar, shoppa m.m.Och jag är ett stort fan av JUSTIN BIEBER
Denna blogg startades i April 2012,här skriver jag om min vardag

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dom här länderna skulle du villa besöka
 Canada
 USA
 Frankrike
 Thailand
 Australien
 Finland ( ofc )

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Min gästbok

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards