hee-99

Alla inlägg under november 2012

Av Henrika Karjalainen - 30 november 2012 21:45

Hej

 

Nu har jag en sådan christmas feeling imorgon är det 1 december och det är 24 dagar till jul och man får börja öppna

julkaländern. Jag tycker inte att det är på något sätt barnsligt att ha julkaländer eller det beror lite på hurdan jag har helt en normal choklad kaländer och det ger minnen av när man var mindre och jag kommer att förtsätta med det med många år till.

 

Men ja idag är det då ÄNTLIGEN fredag det käns som om det just har varit Måndag. Idag har jag varit hemma hela dagen

jag for inte idag till skolan för jag blev idag frisk och jag tycker att man skall vara en dag frisk hemma förän man far någonstans. Så jag har faktiskt hela morgonen ända till kl.17 varit uppe på mitt rum och varit på dator och den tide gjock så fort att jag inte äns märkte. Sen har jag varit lite ute för jag ville nu när det har kommit såååååå mycket snö hela vår gård är fullt med snö, det har varit en riktig snöstårm idag det har blåst jätte mycket att man typ fyger iväg.

   

Och jag hörde att på mondagen skall det vara -20 grader så jag måste sätta mycket kläder på, på mondagen.

Det här året vill jag typ att det skall vara kallt och att det skall snöa för förra vintern ville jag faktiskt inte ha snö eller att det skulle vara kallt men nu så har jag sådan Christmas feeling. Men nu kan jag inte mera skriva fast jag skulle villa för min mamma håller just nu på att tvinga mig och sova så....

HEJ DÅ

Och ha en trävlig kväll (oj klockan är redan 23 här i finland)

-Henrika-

Av Henrika Karjalainen - 29 november 2012 17:31

         HEJ


Idag var jag på morgonen i skolan och gjorde provet genast efter provet kom jag hem och tittade den sista episoden av Pritty Little Liars så nu har jag då der hela första "delen" eller vad man nu säger. Efter det började jag titta på H2O som en annan serie heter och den är oxå helt bra. Sen har jag inte riktigt gjort något annat. Skall säkert fara ännu idag med mamma till butiken och köpa Julklappar till mina kompisar ëller så blir det tills imorgon.


Ha en trävlig kväll

-Henrika-


JAG SKULLE SÄTTA DEN HÄR BLIDEN REDAN IGÅR MEN SEN SÅ GLÖMMDEJAG DET

DEN HÄR HAR JAG RITAT I SKOLAN PÅ BILDKONST TIMMEN


 


OCH HÄR ÄR EN BILD PÅ MITT LJUS I MITT RUM HADE LITE TROKIGT OCH TOG DÅ BILD PÅ DEN HÄR :)

Av Henrika Karjalainen - 27 november 2012 10:55

Hej


Så jag är nu sjuk idag igen har huvudvärk sjukt i magen och halsen sen har jag hosta oxå så det är ju välldigt roligt....

Så jag har nu här ända från typ kl.8:30 tittat på pritty little liars och håller ännu oxå på med det. Men nu är det inte riktgt något mera att säga HEJ DÅ

-Henrika-

 

Av Henrika Karjalainen - 26 november 2012 19:53

Hej


Idag är det igen måndag och jag är helt dö-slut. Idag iskolan hade vi bara trokiga timmar och jag var nu inte heller i världens bästa fick eller humör. Jag har haft Huvudvärk hela dagen sen har jag haft halsen sjuk så har jag haft kallt och varmt samtidigt så det kan hända att jag inte imorgon skall fara till skolan.


Efter skolan for jag till en butik var man säljer typ kändis parfymer och så när jag snabbt så så sålde man någo channell (vet inte hur stavas) nagellack, så jag for till den butiken och se om det skulle finnas Someday parfymen av Justin Bieber och jeeee den fanns när så jag hoppas att jag får den till julklapp där ifrån.


Ja sen när jag kom hem så kom en min kompis till oss och så har jag inte riktgt gjort något annat.


Kommer kanske att skriva imorgon igen

Ha en bra kväll ( det där har jag typsagt i varge inlägg märkte jag här just)

-Henrika-


Igen bild idag jag årkar inte ladda upp.....:(

Av Henrika Karjalainen - 24 november 2012 19:03

   Hej


Idag har jag varit och shoppa med rebecca. Jag köpte ganska mycket men mäst presänter till andra som jag inte tyvärr kan sätta en bild av så jag sätter bara bild på det skom jag har köpt till mig.


Efter att jog kom hem så kom Rebecca till oss. Sedan så har vi typ bara spelat Sims. HEJ DÅ ha en trävlig lördags kväll

-Henrika-

Av Henrika Karjalainen - 23 november 2012 17:10

Hej


Idag har det varit riktigt normal dag. Jag for till skolan kl.8 och slutade kl.15

Idag på morgonen när jag for till skolan och kom in till skolan så blev jag helt jätte hes jag var det redan på morgonen hemma men inte så mycket, ingen typ hörde vad jag sa för jag var så hes.

 

Idag har jag inte riktgt gjort något efter skolan. Imorgon skall jag fdara och shoppa med Rebecca. Och nu har jag fått bilder in på min dator äntligen. Men det var allt jag ville bärätta för idag, ha en bra fredags kväll.

-Henrika-

Av Henrika Karjalainen - 22 november 2012 16:14

HEJ


Igår hade jag inte riktigt lustatt skriva i bloggen fast det var mäningen. Men det skulle inte ha blivit någonting.

I går så morgonen började riktigt fint men sen efter första timmen skall vi fara till festsalen och vår finska lärare skulle

berätta om kompis elevs saker men sen så hade vi mopo-disco så det var ju väldigt trävligt så¨efter det hde jag varit på doligt humör. Och sen ännu på Volleybollen så var det inte riktgt min bästa dag för det. Allt kändes som om dom bara gav negativa kommentarer till mig.

   

Idag så har det varit lugnare vi började kl.9 och slutade kl.15 Vi hade oxå prov idag (KEMI)

Sen när jag kom hem så skulle jag vara med Rebecca men hon kunde inte vaså jag for till sarah. Sen där vid 17 tiden kom jag hem för dom hade mat och sådant. Och nu så har jag då inte riktigt något att göra.


Jag skall på veckoslutet och shoppa med Rebecca och ja så har jag inte riktigt något annat planerat.

Imorgon är det äntligen fredag, inget planerat.


Ha en bra kväll

-Henrika-

Av Henrika Karjalainen - 20 november 2012 18:47

Hej

 

Idag har jag haft en ganska bra dag. I skolan hade vi ganska lätta men trokiga timmar som Historia och Religion. Sen efter skolan så kom Noora till oss och öva till provet med mig och så gjorde vi läxor. Ja så hjälpte hon mig med The sims när jag just har fått det spelet och hon har det oxå eller hon har trean och jag ahr tvåan.

 

Sen så for Noora hem där vid klockan 19 och så läste jag igen lite på provet som vi har igen på Torsdag. Nu jst har jag en sådan känsla att jag typ vill att det skall komma snö och det skall bli jul. För det här året så vill jag typ dekorera hela mitt rum med jul saker och fara och jul shoppa.

 

Imorgon har jag inget planerat skall säkert bara öva på prov och ja öva. Så det kan hända att jag inte skriver för jag skulle typ inte villa ha en 4 i provet. Ha en bra kväll

-Henrika-

 

PS: inga bilder idag :(

Presentation


Hej
Jag är en 14-årig tjej från Finland, som går andra året i högstadiet. På dagarna brukar jag vara med kompisar, shoppa m.m.Och jag är ett stort fan av JUSTIN BIEBER
Denna blogg startades i April 2012,här skriver jag om min vardag

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dom här länderna skulle du villa besöka
 Canada
 USA
 Frankrike
 Thailand
 Australien
 Finland ( ofc )

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Min gästbok

free counters

Skapa flashcards