hee-99

Alla inlägg under april 2013

Av Henrika Karjalainen - 28 april 2013 19:14

HEJ


Så det här kommer att vara sista inlägget och kommer att skriva om en månad på nytt. Jag är en månad utan Internet för att jag fick en hel dag ledigt av skolan för att fara till Kaisaniemi på den där w2fijb saken. Men jag hoppas att ni skulle alla komma tillbaka om en månad för ajg vill inte förlora mina läsaren.

 

Och imorogn den 29.4.2013 så har jag skrivit exact ett år här på bloggen. Jag skall tänka här under den här månaden om jag skall göra då något nytt här till bloggen eller något. Men ja har nu inte riktigt något annat att säga. Ha det så bra så skrver jag om en månad igen.


-Henrika-


PS: Det här är till mina kompisar: Så jag kan inte svara på någo whatsapp eller kik meddelanden så pleace spämmä inte mig tack. Och inte sen heller på nåho fb eller sådant.

Av Henrika Karjalainen - 28 april 2013 12:44

Hellooo


Så yepp ni kanske märkte att jag inte skrev senheller igår efter bildinlägget  för det blev super sänt för jag satt och såg på Mean girls som kom på TV igår och det slutade lite före tolv eller något sådant. Så jag var sådär att okej nej inte mera bloggning.


Men ni tror säkert nu att min dator fungerar så det gör den inte igäntligen, jag fick den igår på till typ en halvtimme och så blev den helt kokhet och jag var tvungen att stänga av den. Men jag fick ändå några bilder uppladdat. Så jag försöker få min styvfar att fixa den för imorgon så börjar min 1 månad utan internett sak så jag kommer inte att skriva på en månad så ni kan komma till baka hit efter en månad ch jag hoppas fktiskt det oxå för jag skulle inte villa förlora mina läsaren.

   

Men nu till dom sänaste dagarna som jag inte har skrivit om.


Torsdagen den 25.4.2013:


Så på Torsdagen kunde jag inte skriva för vi hade kör uppträdande i skolan och jag kom hem ganska sänt så jag orkade inte skriva något. Men vi hade sjukt kort dag och lätt. Men det kändes som än envighet för jag väntade såååååå mycket för att se JUSTIN BIEBER <3

   

Men vi började kl.10 för vi had einte prov och sedan så slutade vi kl.14 jag hade tid till frisören kl.14:30 så jag for via butiken och köpte lite mat och sedan for jag till frissan. Jag färgade ljusa ränder ( bilden finns på mitt förraq inlägg ). Sen på kvällen hade jag den där köruppvisningen


Fredagen den 26.4.2013

 

BEST DAY EVER.Så jag vaknade där vid kl.6 för jag skulle fara till Helsingfors för att det var JUSTIN BIEBER KONSÄREN, men jag for ju inte genast dit till Hartwall vart den hålldes utan jag fot ill min mammas jobb och därifrån for jag vid kl.9 till Stockmann för att min kompis och jag skulle träffas dä för att vi skulle fara till Kaisaniemi på WELCOME TO FINLAND JB party eller vad man nu säger det till. Vi väntade där i 2,5-3 timmar för den hela w2fijb partyn började och sen så pågick den i 3 timmar och sedan började det ännu regna så att man var helt blöt när man kom där ifrån. Så dit var Robin Packalen, Diandra Flores, Krista Siegfrids, Jontte Valosaari, Mikael Gabriel, JVG och Cheek och sjunga och den ända som jag förut har sätt live så är Robin så alla andra var nya till mig :)

 

Sen så kl.16 tiden for vi till Hartwall Areena för att köa till Justin Bieber konsären. Jag trode att det skulle vara flera hundra meter långa kön men det var det inte heller utan vi var i ganska god tid. Dom släppte oss inn kl.18 och vi köpte en skjora och armband och sedan for vi till våra platser. sen så började konsären med att Robin Packalen startade hela och sen kom Justin efter det. De va världens bästa dag och jag kommer ALRIG att glömma den där dagen när jag ser justin för första gången. Vi kom hem där före tolv tror jag kommer inte riktigt ihåg och sen for jag och sova.


Lördagen den 27.4.2013

 

Igår så hade jag inte riktigt gjort något bara varit hemma och varit på FB och sen så har jag tittar på Youtube videon och pratat med min bästis i Telefon så inte rikitgt något om igår.


Idag Söndagen den 28.4.2013


Idga så vaknade jag där vid kl.10 Jag for till Sarah där vid kl.11:30 och sen kom jag hem där vid kl.13:15 Sen kom jag och skriva hit. Och snart skall vi fara till Subway för att söka mat. Och min lille bror skall till salybandy. Så det här blev ganksa lång inlägg men för att det här kommer att vara en av mina sista inlägg så beölv det nu lite långt. Men hoppas någon äns läste det här


Ha det så bra

-Henrika-

PS: Imorgon är det 1 år sedan jag började blogga så jag måste säkert hitta på någonting som jag skall göra idag hät på bloggen får se om jag hinner :)


Av Henrika Karjalainen - 27 april 2013 17:59

Jag sätter bara bilder i den här inägger sen skriver jag semare mera om igåroch idag.

 

Welcome to Finland JB "party" ( Robin Packalen )


 

JUSTIN BIEBER KONSÄREN 2013 <3<3<3<3


 

Juu den här blev litesuddig men det gör inget


 

Man skriver om Justin över allt i alla tidningar :)


    

Juu jag  var på Torsdagen den 25.4.2013 o färja håret

 

  

Så här var mitt hår före jag färga det :)


 

Noora var här någon dag hos oss kommer inte ihåg mera vilken dag


 

Det var jätte varmt här någogn dag på veckan


 

Noora hede roligt och skickade 119 textmeddelanden till mig




OCH SEN LITE RANDOM BILDER

    

Ja hörde att den här bilden är tagen i STOCKMANN. Det är en varuhus som finns här i Finland, undrar hur han har kunna vara där utan att någon har märkt någonting :)


Men nu skall jag fara skriver senare idag 

-Henrika-





Av Henrika Karjalainen - 24 april 2013 20:30

Hellooo


Så idag har det varit en helt bra dag. Jag började skolan kl.8 och slutade kl.15 Jag for efter skolan i en snabb dusch och sen skulle jag ganska genast fara till den där kören som vi har i skolan. Där var jag ända till kl.21 och sen kom jag hem, så jag har inte riktigt gjort något annat.

  

   
  Countdown 2 days to0 JB concert

Nu så skall jag bara äta och sen fara och sova.

Ha de så bra

-Henrika-


PS: Nu är det under två dagar tills jag kommer att se JUSTIN BIEBER. Så om det där att jag inte kommer att skriva på en månad börjar nästa veckas Måndag alltså den 29.4.2013 Så jag kommer att vara utan internet för att slippa till Welcome To Finland JB "partyn" i Kaisaniemi ( Helsingfors ) men jag kommer nog att skriva så mycket jag kan  före det. Och jag hoppas att ni sen kommer tillbaka på Måndagen om en månad, för ajg har faktist kommmit ganksa långt med mitt bloggande och jag när jag började blogga tänkte jag alrig att jag skulle få mera läsare per dag är 3-5 men nu har jag mera och det mänar mycket för mig ( fast detinte är så mycket per dag men ändå :) Så skriver imorgon igen


Av Henrika Karjalainen - 23 april 2013 19:34

Hellooo


Idag är det då Tisdag och vi hade inte alls normal dag i skolan idag. Så jag började kl.8 men prov ( Religion ) sen hade vi 3 timmar Hejarklacks öving för Staffetkarnevalen, och sen dom sista timmarna ända till kl.14 hade vi Repetition av vår kör i skolan och så kom nästa årets sjuor och se på det. Sen så kom jag hem. Men när jag kom hem så sa mamma att jag skulle ha borde vara på piano timme och jag hade helt glömt det. Så jag for inte på piano timme idag.

 

  Countdown 3 days to JB concert  

Sen så gjorde jagläxorna och sen kom Rebecca till oss. Vi lyssnade på musik och talade inte riktigt något annat. Hon for hem där avis kl.19:30 för min favorit program börjar då och hon årkar inte se pådet så.....

   

Men nu så skall jag fara och äta jag håller på att svält ihjäl mig

Ha det så bra

-Henrika-

Av Henrika Karjalainen - 22 april 2013 20:11

Hellooo


Så idag är det 4 dagar kvar tills jag kommer att se Justin Bieber. Så jag säger det här nu i tid för jag kommer att vara en månad utan internet för att få hela Fredagen öedig så tyvärr kommer jag inte att kunna skriva på en månad. Så den där fredagen 26.4.2103 är det i Helsingfors en sånhär wtfJB (welcometofinlandJustinBieber) händelse i Kaisaniemi och jag skall fara dit den börjar kl.12 så jag tar därför hela dagen ledigt från skolan. Så jag hoppas att ni alla förstår varför jag inte kommer att skriva på en månad, men den där dagen kommer att vara så viktigt för mig och jag måste slippa skolan den dagen. Men jag vet inte när det här kommer att börja men jag meddelar om det sen.

 

  Countdown 4 days to JB concert   

 

   

Men idag har det då varit en helt OK måndag, dom brukar vara helt hämska alltid men inte idag- veet inte rikigt varför. Det var inte heller så tungt i skolan så kaske därför. Jag for till skola kl.9 och sen kom jag hem kl.15 Jag skulle ha dans idag men jag for inte pågrund av att vi har prov imorgon (oftast så har vi inte det men den här veckan är lite speciell kommer mera om det under veckan). Så jag har nu då övat hela kvällen på Religions provet och så har jag lite talat med min bästis i telefonen. Och ja inte har jag så mycket annat gjort. Men nu så skall jag fara och öva till på provet. Ha det så bra :)

-Henrika-

Av Henrika Karjalainen - 21 april 2013 18:56

Hej


Idag är det då Söndag och sista dagen på veckan, och så skall man imorgon till skolan. Som tur så har vi inte riktigt en helt valig vecka. Men idag så vaknade jag där vid kl.10 när ingen lät mig sova längre. Vi hade visning av vårt hus från kl.12-13:15 tror jag det var så vi gick och se på ett hus som vi kanske skall bygga. Efter det kom vi hem och for nästan genast till flygfältet för att söka min styvfar, för hon kom från Kina. Sedan kom vi hem och jag fick 3 telefor skal men den ena är för liten så jag vet inte riktigt 'nnu vad jag skall göra med den men kommer säkert gasnka snabbt på någonting. Sen fick jag oxå en väska. Det kommer att komma bilder på dom sen senare för min dator fungerar inte ännu heller.

 

  Countdown 5 days to JB concert   

Och där vid kl.15 så kom Noora till oss. Vi lyssnade på musik och läste tidningar. Hon for sen hem där vid kl.19 och sen så har jag bara varit på FB i en timme :)

Och nu så skall jag far till duschen ( stavning? ) Ha en bra Söndag

-Henrika-


PS: JELENA IS BACK :)

Av Henrika Karjalainen - 20 april 2013 20:03

Helloooooo


Okej så jag tror att jag vaknade första gången där vid kl.8 i en timme hade jag säkert vaknat 7 gånger och till sist stäg jag upp halv 10. Vi for där vid kl.11 till min mormor och morfar för att mamma skulle byta vinterringarna bort där. Så vi var där typ i 2-3 timmar och det vad jag gjorde var läste en bok, men den är faktiskt jätte bra jag blev helt fast i den boken och kunde inte sluta så jag läste över hälften av boken :)

 

  Countdown 6 days to JB concert   ( OMG )


Vi kom hejm då ja där vid kl.15 tiden och jag tittade några episodes av H2O och sen så for jag på FB. Halv åtta började KIDSing så jag såg på det det slutade för typ 10 min sen och nu vet jag inte riktigt vad jag skall göra :)

Säkert lyssnar på Justin Bieber som jag håller på och göra nu <3

 

Yepp :) So true   

Men ha en bra lördag

-Henrika-

Följ gärna mig på twitter : henrikaelice

Presentation


Hej
Jag är en 14-årig tjej från Finland, som går andra året i högstadiet. På dagarna brukar jag vara med kompisar, shoppa m.m.Och jag är ett stort fan av JUSTIN BIEBER
Denna blogg startades i April 2012,här skriver jag om min vardag

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dom här länderna skulle du villa besöka
 Canada
 USA
 Frankrike
 Thailand
 Australien
 Finland ( ofc )

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Min gästbok

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards