hee-99

Alla inlägg under juli 2012

Av Henrika Karjalainen - 21 juli 2012 19:20

Hej

Idag har det varit riktigt varmt och soligt på morgonen men kl.18 så började det regna och åska.

På morgonen vaknar jag till det att min lille bror sätter musiken på

fult och att min batteri var slut på telefonen.

Så morgonen startade ju riktigt fint......kanske ber doligt.

Men som tur så for han till Helsingfors och se på en

film. Sedan efter det så for vi till

Butiken och köpa godsaker....chips, godis m.m

Och så köpte vi helt massor av jordgubbar som nästan tog all plats från frysen.

Ja så har det inte hänt hämst mycket annat.

Jag har kollat på en bra TV serie som tyvärr inte kommer på TV i finland

så jag hamnade och se det på YuoTube.

Ja och så har jag inte gjort något annat. För jag skulle inte ha orkat fara

någonstans idag att om någon av mina kompisar skulle ha ringt så

skulle jag ha sagt att dom får komma till

oss för jag tänker inte fara NÅGONSTANS.

Men nu är det ingentig att skriva mera om så

HEJ DÅ

Ja just det jag kan tyvärr inte laga en video på det som jag hade

shoppat på Torsdagen men jag kan försöka

laga senare idag eller sen någon annan dag. Ja så imorgon så är det ju veckans

musik och bild igen. Ha det så bra, hej.

-Henrika-

 

Första delen på Kompisar på nätet


Av Henrika Karjalainen - 20 juli 2012 18:40

Hej

Som jag lovade i förra inlägget så skall jag skrriva mera om går dagen

och sätta bilder. Så nu kommer jag att göra det.

Igår (torsdagen den 19.7.2012) så kom Noora kl.8:50 till

oss för vi skulle gå och shoppa. Vi var i och shoppa från kl.9:30-17:00

Jag köpte allt möjligt, det kommer en video

senare idag eller imorgon

för jag kan inte filma det nu just för min lilla syster är just nu här uppe med mig.

Efter att vi hadr shoppat klart så var det mäningen att jag skulle fara till min mormor och morfar

men jag for tistället till Noora övernatten. Vi spelade The sims 3 ända tills kl.11.30

Idag så kom Noora till oss och for hem kl.15-16 tiden.

Efter det har jag tittat på ett program och

nu hade jag tid så jag passa på att skriva i bloggen

några rader. Men nu kommer går dagens bilder som jag hade låvat.

 

Vi var och äta på Tiger Sushi :)

 

 

På vår Tiger sushi besök lärde noora att äta med "stickor"

 

Och så var vi och dricka en milkshake (smootie) på COFFEE HOUSE

     

Noora leker med sim mormors glasögon

 

Idag passa vi på att göra egna milkshakes

 

 

Hej då ha en bra fortsättning på dagen

-Henrika-

Av Henrika Karjalainen - 20 juli 2012 15:48

Hej jag kom just hem från min kompis och hon kom med. Vi hade varit och shoppa igår som jag har berättat i flera inlägg. Jag kommer att skriva mera om det på kvällen. Jag hade blivit övernatten hos Noora för jag orkade inte fara till min mormor och morfar, så jag for istället till Noora. Idag så har vi varit och plocka blåbär och sedan gjorde vi en blåbärs milkshake av dom. Sen har vi inte riktigt gjort något annat. Men just nu kan jag inte laga bilder för jag skriver med Ipaden. Så därför skall jag sedan på kvällen laga bilder och skriva lite mera. Men nu så hej då.

Av Henrika Karjalainen - 18 juli 2012 19:31

Hej

Jag så just två videor som är helt otroliga i ena

videon så kan e person hålla andan i 10 min som käns helt omöjligt men 

jag har oxå läst det på flera platser att han har gjort det

så jag tror att det är sant.

 

Och i den här andra så har en man varit under vattnet i 10 dagar

och som ni säkert sedan när ni har sätt videon så ser hans händer väldigt skrynkliga ut.

 

Kommentera gärna

Ha det så bra fortsättning på kvällen

-Henrika-

Av Henrika Karjalainen - 18 juli 2012 17:28

Hej

Jag kom på här att jag har inte gjort veckans musik och bild på

några veckor så jag tänkte att jag lagar idag förra veckans musik och bild, så lagar jag på

Söndagen den här veckans musik och bild.

JA men idag som jag hade berättat i förra inlägget så har jag inte gjort någonting bara varit hemma.

Jag åt för en stund sedan Sushi och så kom jag på att jag måste snabt gå upp och skriva veckans

musik och bild så här kommer dom.

Veckans musik:

Justin Bieber Believe


Och veckans bild

 

 

Källa: http://www.indiaonrent.com/view/a/amazing-tree-art.html

Av Henrika Karjalainen - 18 juli 2012 12:10

Hello

Idag fick jag höra att Justin Biebe skall komma till Finland. Fredagen den 26 Aprill 2013. Och jag MÅST slippa dit. Biljätterna kommer till salu den 24.7.2012 Men ändå idag har jag inte gjort riktigt något. Jag är ensam hemma och försöker hitta på någonting att göra. Så nu är det ett bra tillfälle att skriva i bloggen. Men nu skriver jag igen med Ipaden så jag kan inte laga några bilder. Ja men från idag skulle det inte heller ha varit någo bilder för det har faktist varit veldigt trokigt. Men imorgon kommer min kompis kl.08:50 till oss för vi skall fara och shoppa som jag redan har berättat. Så det kan hända att jag inte hinner imorgon skriva någonting för min mamma kommer och söka mig från stan och sedan far vi till min mormor och morfar och jag hoppas att jag får skriva där hos dem. Ja sen nästa veckas onsdag skall vi fara till Estland. Så jag vet inte om jag kan skriva där för jag tror att vi inte tar med Ipaden och så tror jag inte att vi har tid men jag skriver sedan när vi kommer hem där ifrån men det är ju först nästa vecka. Ja och sen på nästa veckas Fredag skall vi fara med min kompis till Serena det är en vatten park, men det är inte riktigt säkert ännu om det är på nästa veckans fredag eller någon annan dag. Men nu har jag inte mera något att berätta

Hej då

-Henrika-

http://www.iltalehti.fi/viihde/201207180...07180100852_vi.shtml

Ps: jag kunde tyvärr inte laga linkken på svenska :(

Av Henrika Karjalainen - 17 juli 2012 19:41

Hej

Nu har jag tid att laga in dom lovade bilderna från min stuga.

Dom kommer sist i inlägget. Men ändå efter att jag hade väntat i en halvtimme på mina kompisar

som hade varit och äta mellanmål i skogen ( barr, kottar mm.)

så for min mamma, lilla syster och lille bror till

min mormor och morfar. Och jag blev hemma för jag skall och shoppa på Torsdagen och jag orkar inte

åka från lovisa till borgå. Så jag stannar hemma.

Efter det så for jag till Sarah och kl. 20:30 kom jag hem för att se på en program som kom på TV

och nu ser jag på en av mina favorit program.

Hej Då Ha det så bra

-HENRIKA-

       

Av Henrika Karjalainen - 17 juli 2012 16:58

Hej nu skriver jag från Ipaden så jag kan tyvärr inte laga bilder i det här inlägget för jag har inte ännu heller lärt mig hur man sätter bilder med Ipaden. Men nu var det ett pasligt tillfälle att skriva för jag håller på att vänta på mina kompisar. Jag skicka just till dom att var dom är för det har farit redan en halv timme sedan dom har startat och det tar ungefär 10 min att gå från Sarah till mig.Men inte undrapå heller att dom e liiiiiiite sena för hon skicka just att dom sitter i skogen och äter mellanmål. Men ändå idag har min mormor varit igen hos oss och vakta erica. Sedan har jag verit hos min ena kompis och sen hos sarah. Vi sprang hem till sarah i ösregn och vi blev helt genom våta så det var inte så hemst smart att göra det. Men det var allt som jag har gjort tills idag. Jag kan kanske idag skriva ännu lite men jag är inte 100% säker. Så hej då ha en bra fortsättning på dagen.

Presentation


Hej
Jag är en 14-årig tjej från Finland, som går andra året i högstadiet. På dagarna brukar jag vara med kompisar, shoppa m.m.Och jag är ett stort fan av JUSTIN BIEBER
Denna blogg startades i April 2012,här skriver jag om min vardag

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dom här länderna skulle du villa besöka
 Canada
 USA
 Frankrike
 Thailand
 Australien
 Finland ( ofc )

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Min gästbok

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards