hee-99

Alla inlägg den 20 juni 2012

Av Henrika Karjalainen - 20 juni 2012 20:29

Det här hittade jag fron Fokis ( sätter källan i slutet av inlägget)


En konstnär som heter Shay Aaron gjort olika pyttesmoa väl detalierade

maträtter och godsaker av lera. Jag läste också att

den här typen av miniatyrer har varit populära under en ganska lång tid

men underligt nog så har jag

inte fått syn på något sånt här på netet eller någon annanstans.

Om du ser noga på bilderna ser du många olika pytte pytte småa detaljer som t.ex

på den första bilden så ser du tomatens frön, och den ser

nästan helt äkta ut, tänk att han har gjort det av lera. Helt otroligt.

           


http://fokis.se/



Av Henrika Karjalainen - 20 juni 2012 20:11

Hej

Ursäkta att jag inte har skrivit på två dagar men

jag har renovera mitt rum

och "sprungit" runt i butikarna i tre dagar.

Men jag skall nu berätta om dom dagarna:


18.6 2012

Jag var i butiken och köpte mål ferg till min vägg, för jag skall

måla min vägg (eller rättaresagt jag har gjort det redan)

Den blev röd. Och så har vi varit och köpa mina födelsedags presenter

jag fick andra The Hunger Games boken och

Converse skor. Sen köpte jag själv tredje The Hunger Games boken.

Och första får jag av pappa. Sen när vi kom hem så

for jag till min kompis och vi hoppade på

trampolinen som vi

oftast gör.


19.6 2012


Jag for till IKEA och köpa dekorations saker, som T.EX en plast orkidea som ser ut som en

riktig, två röda glas muggar som jag har mina smink penslar i och kajal pennorna, sen

köpte jag två pennhållare, tre ramar som jag sätter

bilder på JUSTIN BIEBER, tre mattor och en låda som

jag sätter mina nagel-lack och läppglanss i. Sen när vi kom hem så

började vi måla min vägg.


20.6 2012

Nå jaa, sen tills idag. Idag har jag varit och shoppa med min kompis jag köpte 3 st

läppglanss som är av samma mäske som jag samlar på. Alltså wet n´wild mega slicks.

Sen kom jag hem kl.14:22 och sedan så ringde

min kompis att om jag vill komma med henne när hon far och springa 5 km, nå då for jag då.

Sen för vi till henne och hon laga sina simkläder på och så för vi till oss och jag gorde det oxå.

Och sen for vi och simma det var till först kalt men

sen blev man van. Efter det for vi till min kompis och vi hoppade på trampolinen

IGEN. Klockan 21 skulle hon i duschen så jag gick hem.

HEJ DÅ HA DET SÅ TREVLIGT

HEJ DÅÅÅ


Här är bild på mina nya läppglansser

 

 


Här är mitt rum (bilden är tagen från dörröppningen)

 

Presentation


Hej
Jag är en 14-årig tjej från Finland, som går andra året i högstadiet. På dagarna brukar jag vara med kompisar, shoppa m.m.Och jag är ett stort fan av JUSTIN BIEBER
Denna blogg startades i April 2012,här skriver jag om min vardag

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dom här länderna skulle du villa besöka
 Canada
 USA
 Frankrike
 Thailand
 Australien
 Finland ( ofc )

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Min gästbok

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards