hee-99

Alla inlägg under augusti 2012

Av Henrika Karjalainen - 6 augusti 2012 19:55

Jag kom på att jag inte har skrivit veckans

musik och bild, men som tur så kom jag på det

bara en dag efter.

Men jag hade fått en ny ide´. Nu har jag ju bara veckans

muik och bild men jag kommer från och med den här

veckan ( eller egentligen förra veckan)

att jag skall oxå ha med veckans outfit eller klädsel hur man nu själv vill det

säga. Så här kommer dom

 

Veckans musik:

Jag vet att den här är ganska gammal men jag

fastna för den här sågen förra veckan.



Veckans bild:

 

 

Veckans outfit:

 

 


Av Henrika Karjalainen - 6 augusti 2012 19:44

Hej

Idag var jag och simma till simhallen med min

kompis rebecca. Vi var dit i 2-3 timmar.

Och efter det har vi faktist inte gjort något

hems mycket. Försökt hoppa på

trampolinen men det gick inte så hems bra för Rebecca

har sjukt i foten. Jag kom hem från rebecca här för typ

1 timme sedan. Jag trodde

att det skulle komma ett program från TV:n men det gjorde det inte heller.

Så nu har jag bara försök hitta på att göra något.

Ja sen så hittade jag en bra blogg, som

hon skriver noveller i och den som hon nu håller på med är faktist ganska bra.

Jag rekomenderar att gå och läsa den.

Hon har skrivit ända till avsnitt 6

så det är inte så hems mycket att läsa för dom som inte

ännu har börjat läsa den.

Jag sätter en link på det i slutet av inlägget.

Men det var allt HEJ DÅÅÅ

-Henrika-

 

 

 

http://thatboyjustin.blogg.se/

Av Henrika Karjalainen - 5 augusti 2012 14:24

Hej

Idag har det igen varit sååååå trokigt.

Jag har bara varit inne

och inte riktigt gjort något.

Jag har fortfarande pyamasen på fast klockan är

redan 15:26 (finsk tid). Men jag måste nog börja sätta fart på för jag

skall snart fara iväg till min kusins födelsedags kalas, 

som jag redan har berättat. 

....Jag vet inte riktigt vad jag skall berätta mera

för jag har inte gjort något.

Ja.. jag har nog lite fixat på mina naglar som det kommer

att komma en bild av i slutet av inlägget.

Men nu måste jag fara Hej då.

-Henrika-

 

Av Henrika Karjalainen - 4 augusti 2012 16:17

Jag hade fått av en läsare en fråga om

jag kan laga en bild på mina favorit kläder.

så nu när jag har tid så passa jag på mig och göra det.

Här kommer bilden.

 

 

Av Henrika Karjalainen - 4 augusti 2012 15:38

Hello

Idag har det inte hänt något det har varit ganska

trokigt. På morgon-dagen så for vi till stan för att köpa en presant till

min kusin som fyller 3 år. Och imorgon skall jag fara på hennes kalas.

Jag hittade till mig två stycken

"askar" (tror jag det heter)

Som glittrar och dit sätter jag mina alla ringar och mina

favorit smycken.

Ja så har jag inte gjort något mera jag har bara varit hemma.

Så det blev ganska kort inlägg nu.

Men HEJ DÅÅ
 Jag hoppas att ni inte skall ha lika trokig dag som jag....

-Henrika-

 

Av Henrika Karjalainen - 3 augusti 2012 18:06

Hej

Jag läste jus för en stund sedan om en egen ö "Orsos Island" som du kan flytta från plats till plats. Den här ön är 37 meter lång och dens bostadsyta är tusen kvadratmeter. Ön har två diselmotorer. Och när man har hittat en bra plats så kan man sätta ankaren ner och sedan bara vara på sin egen ö. På ön inrymmer det 12 personer, och besättningen. Efter som i den konstgjorda ön finns det 6 sovrum på tre vårningar. Dessuton finns det på ön en vardagsrum, pool, spel rum, karaoke rum och ett akvarium - och naturligtvis så måste det vara palmer på varge ö. Allt det lyxiga utöver ön en fullständigt självförsörjande och miljövänlig, eftersom öns el som producerats med solpanelerna och vindkraftverkens hjälp.

Orsos Island, allt är fint och polerade och det är i alla avseenden förmodligen mycket nära varje persons dröm - ja allt utom priset. Den här ön riktar sig endast till mega-rika, som öns begärda priset är cirka 5,2 miljoner euro. På samma sätt har öns produktion ännu inte inletts.Ön tillverkande företag taleskvinna Elizabeth Recsy säger att ön har lockat många människor.

 

     

KÄLLA 

Av Henrika Karjalainen - 3 augusti 2012 10:50

Hej

Jag har inte skrivit igår för jag hade varit och shoppa

men Rebecca, det kommer att komma en

bild på allt det vad jag har köpt

igår och i Tallin.

Vi kom ändå ganska tidigt från stan

men så for vi och springa 4-5 km.

Och efter det for vi och simma. Jag kom hem kl.20-20:30 tiden.

Och sen började jag titta på TV. Efter det så var kockan så mycket att jag

inte kunde skriva på bloggen. För jag hamnade fara och sova.

Idag har jag riktigt igent planerat

så jag vet inte vad jag skall göra alla mina kompiar som bor ganska nära mig

har någtot annat och jag orkar inte fara någonstans långt.

Men nu kommer bilden.

 

Inköpen från Tallin

 

 

Går dagens inköp

 

 

HEJ DÅ HA DET SÅ BRA

-Henrika-

Presentation


Hej
Jag är en 14-årig tjej från Finland, som går andra året i högstadiet. På dagarna brukar jag vara med kompisar, shoppa m.m.Och jag är ett stort fan av JUSTIN BIEBER
Denna blogg startades i April 2012,här skriver jag om min vardag

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dom här länderna skulle du villa besöka
 Canada
 USA
 Frankrike
 Thailand
 Australien
 Finland ( ofc )

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Min gästbok

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards