hee-99

Alla inlägg den 20 september 2013

Av Henrika Karjalainen - 20 september 2013 20:36

Hej
Tänkte nu göra den här hur jag gör min makeup varge dag till skolan för den är förfrågad och sedan hade jag den där omröstningen var man kunde tösta hurdant tema inlägg ni ville ha så den var där oxå.

Till först så tvättar jag mitt ansikte med garnier pure active face wash, efter det så sätter jag day cream och sen låter jag det torka o så börjar jag mitt every day makeup

1. Sätter först LUMENE BLUE NEUTRALIZER FOR DARK UNDER-EYE CIRCLES och sätter det då under mina ögon. Sen så sätter jag ett annat smart täckstift på andra ställen som behöver extra täkning ( är täkning ett ord äns, just saying ).
2. Sen tar jag min RIMMEL LONDON MATCH PERFECTION ( 102 light nude ) och sätter det i hela mitt ansikte, jag håppar över det här vissa dagar jag inte orkar laga foundation.
3. Med RIMMEL LONDON STAY MATTE PRESSED POWDER tar jag bort allt glans som är på mitt ansikte.
4. Sen sätter jag ett ljust ögonskugga av URBAN DECAY NAKED BASICS PALETT och mixar ögonskuggan av färgen FOXY och W.S.O och sätter över hela ögonlocket
5. Sen sätter jag eye liner med RIMMEL LONDON SCANDALEYES THICK & THIN EYELINER eller SEPHORA HIGH PRECISION EYELINER, och gör en såndär liten wing i slutet.
6. Efter allt det där fyller jag in mina ögonbryn med en ögonbryns penna som jag inte kommer ihåg namnet av för den har slitit av från pennan.
7. Sen så lagar jag blush ( ja veet det är helt mäningen att jag lagar det först nu ) av THE COLOR WORKSHOP.
8. Sen lagar jag på min whaterline en vit kajal nångång lagar jag en beige kajal men för det mästa vit.
9. Sen till slut lagar jag lip balm, läppglans eller jätte sällan lip stick. Oftast lagar jag bara en lip balm med lite ferg eller sen eos eller nivea och så tänkte jag glömma att skriva, jag lagaroxå ttfavrit maskara:)

Hoppas ni gillade inlägget skall göra säkert nästa vecka någon annan tema inlägg. Skall föraöka börja med det där kompis inlägg som jag skulle göra för typ fyra månader sedan ( heh ). Men ja skall nu till dushen och sen skall jag se på big brother.
Hej då
-Henrika-

Av Henrika Karjalainen - 20 september 2013 19:44

Hellooo

Äntligen fredag, den här veckan for igäntligen helt ok snabbt, på mondagen så kändes deet som om det alrig skulle bli fredag. Men ja va i skolan det var inte riktigt något extra i skolan. Efter skolan kom jag hem och ja har inte riktigt något, har typ lite fixapå min ipad nu när den har den här IOS 7 så har jag lite ändrat på hur den ser ut. Ja jag sa ju att jag skulle göra någon tema inlägg idag får se nu om jag skall göra skall ändå försöka få ihop en, men lovar inget.

Jaa ha det en bra fredag
Hej då
-Henrika-

Presentation


Hej
Jag är en 14-årig tjej från Finland, som går andra året i högstadiet. På dagarna brukar jag vara med kompisar, shoppa m.m.Och jag är ett stort fan av JUSTIN BIEBER
Denna blogg startades i April 2012,här skriver jag om min vardag

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dom här länderna skulle du villa besöka
 Canada
 USA
 Frankrike
 Thailand
 Australien
 Finland ( ofc )

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Min gästbok

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards