hee-99

Alla inlägg den 14 april 2013

Av Henrika Karjalainen - 14 april 2013 20:05

Jo, alltså jag fick en förfrågan för typ en månad sedan att göra ett inlägg om tränings tips. Jo det är ju så att jag tränar inte på det viset igäntligen, jag går och springer när det käns att jag vill .Men nu så har jag tänkt att åtminstone 1-3 gånger om veckan. Men här kommer nu några tips jag skulle göra eller skall börja med.

Dom kommer inte på det viset i någon rätt ordning alla är typ lika viktiga :) Och det är ju inte heller bara tränings tips utan oxå hur du typ blir hälsosammare :)


1. Så det skulle vara bra att hitta ett sätt att träna som är roligt. T.ex dans, fridrott, eller någon annan sport :)

För om du tillexempel tycker det är trokigt att bara fara och springa/jogga ut har du inte allrig lust att fara och trna det och det kommer inte att bli någonting, s det är vikigt tt det skall kännas roligt och att du vill göra det.

 

2. Du skall hälst inte äta godsaker på veckan, det här har jag väldigt svårt med jag har inte lyckats med det bara i typ 3 dagar och sedan så ot jag godis :) Det är okej att äta på veckoslutet och om du inte äter helatiden något gott utan har paus emellan kommer det att smaka mycket godare. Jag märkte det först när jag inte hade ätit en godis på ett år för jag hade tröttnat på det och nu åt jag det första gången efter ett år och det smakade så gått. Flära änniskor har sagt det här till mig och jag börjar nu först förstå det ;)

 

3. Drick mycket av vatten, det är väldigt viktigt. För en vuxens kropp består av 65 % av vatten där med en babys 75%. och det sägs att du skall få i dig vatten ca. 1.5 liter. Så det skulle vara bra att har en vatten flaska ( med vatten i, för jag glömde en dag att sätta vatten i flaskan och gick till skolan med en tom flaska ) med till skolan eller jobbet.

    

4. Sätt up mål med din träning. Att sätta upp mål på din träning är viktigt för qatt hitta motivationen för sin egen träning :)


5. Det går ju alltid lättare att träna med musik, eller det fungerar till mig.

 


6. om du far tillexempel till gymmet, så åt minståne i det som jag har varit har en tv så man kan ju se på det när man joggar, cycklar m.m Eller du kan ju köpa hem en egen spring matta eller någotom du vill, men det kan ändå vara lite dyrt. Så jag rekomenderar att fara på gymmet  

 

7. Och det här gör din träning mycket roligare. Att träna med en kompis. Ni kan springa till sammans och prata allt mellan himmel och jord det är ju mycket roligare än att springa ensam. Eller sen kan du börja med en kompis något nytt sport eller som jag gjorde för.... jag tror 4 år sedan började dansa Jag kände ingen från dans gruppen men redan på första gången jag var där fick jag nya kompisar. Så via olika sporter kommer du ju att få nya vänner. Om det är något du har velat börja så gå och pröva några gånger och se hur du tycker du har ju ingenting att missa om du gör det.

   

Men det här var typ det vad jag kom på nu och jag vet att det blev ganska långt men hoppas någon äns orkade läsa:) Jag kommer säkert att göra en sånhär på nytt på sommaren

Men nu så måste jag fra och äta och sen och sova HEJ DÅ

-Henrika-

Av Henrika Karjalainen - 14 april 2013 15:48

Helloo


Idag är det då söndag och jag har inte gjort NÅGOT. Jag vaknade när min lillasyster börjar skrika så det var ju väldigt trävligt. Jag var hela morgonen ensam hemma ända till kl.15 och sog på några filmer och tv program på Netflix. Min mamma, lillebror och lillasyster var på min lillebrors salybandy match och min styvfar är i kina.

 

Countdown 12 days to JB concert

Sen så när mamma, Elias och Erica kom hem så åt vi och sen så har jag varit på FaceBook och lyssnat på Musik dom sänaste timmarna :)


På ta om musik så har jag lyssnat mycket på en ganska ny song av e finks sjungare, han e helt jätte bra på att sjunga okej inte riktigt lika bra som Justin men ändå .....

Ni kan lyssna på den här <----------- Klicka på här för att lyssna


Ha en bra fortsättning på dagen

-Henrika-


PS: Jag moste ännu vänta tills min styvfar kommer från kina så han kan hjälpa mig med min dator för den har ännu oxå det där cp problemet


Presentation


Hej
Jag är en 14-årig tjej från Finland, som går andra året i högstadiet. På dagarna brukar jag vara med kompisar, shoppa m.m.Och jag är ett stort fan av JUSTIN BIEBER
Denna blogg startades i April 2012,här skriver jag om min vardag

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dom här länderna skulle du villa besöka
 Canada
 USA
 Frankrike
 Thailand
 Australien
 Finland ( ofc )

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Min gästbok

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards