hee-99

Alla inlägg den 4 september 2012

Av Henrika Karjalainen - 4 september 2012 17:58

Hej

Som jag hade redan varnat er så skulle jag inte skriva på några dagar

på grund av att jag hade varit hos min bästis.

Till först var det mäningen att

jag skulle bara vara från fredagen till Lördagen hos henne, men det blev inte riktigt så för

jag blev så oxå till söndagen för

vi skulle ha en Partyyyyyyyy på kvällen. men nu tänker jag berätta av dom sänaste dagarna.

 

Fredagen den 31.8.2012

På fredagen så hamnade jag dra alla mina saker med till skolan och bära på dom

dit som tur så har jag ett skåp som jag kan laga allt in i.

Efter skolan så skulle jag fara med en buss som startade kl.15:15

Men jag hittade en ny buss som skulle fara lite tidigare.

Ja så jag for med den för att vara så snabt som möjligt i Helsingfors (Hesa).

Jag var framme nångong vid kl.16 tiden och min bästis (Alva)

kom imot mig för vi skulle fara på en dans träning. Efter det så for vi till Alva och när vi kom hem till henne så

for vi nästan direkt ut för att vara med mina andra kompisar från Hesa.

Vi hamnade komma ganska tidigt till baka till Alva på grund av att

hennes lilla syster inte ville vara ensam hemma sänare än till kl:20:00 så kom några våra

kompisar med till henne.

Vi for och sova nångong vid kl.01:30-02:00 tiden och vi vaknade ändå ganska tidigt.

 

Lördagen den 1.9.2012

 

På Lördagen så var det ju mäningen att jag skulle fara hem tillbaka men det blev inte riktigt så

för jag ville ännu bli till en natt för att vi skulle ha ett Party.

Jag ringde på morgonen till mamma och sa att hon inte skall komma och söka mig på grund av

att jag ville bli ännu en natt. Så då kom min pappa och hämta buss pengar till mig.

Partyt började kl.18 (tror jag) och vi hade jätte roligt.

Partyt var hos en min kompis så

vi kom hem nångong kl.01:30 tiden och när vi gick hem så hölldes inte mina ögon öppna, jag vari tinte trött men mina

ögon mar trötta, om ni förstår.

Vi for och sova vid kl.02:00 På söndagen så vaknade vi ganska sänt.

 

Söndagen den 2.3.2012

 

På Söndagen var jag tvungen att åka tillbaka till Borgå. Jag vaknade kl.13 och när vi hade ätit morgonmål,

(kanske för vissa lunch) så for vi ut. Vi visste inte riktigt vad vi skulle

göra så vi for till butiken och köpte en chips påse, ja så köpte jag på fredagen 500gram godis.

Sen så ringde Alva till vår kompis så for vi till honom.

Min buss skulle fara iväg kl.15:15, jag hade helatiden tittat på klockan men så märkte jag att

jag hade hela tiden sätt fel och när jag märkte det så var kl.15:36

Så då hade jag missat 1 buss. Sen så skulle jag se när nästa buss far nå det var då

klockan.15:45 men så missa vi den oxå. Och så missa vi igen en annan buss och igen och igen och igen....

Och till slut hade vi missat 8 bussar tills vi hade hunnit tillbaka till Alva och sedan till busshållplatsen.

Så det var ju riktigt trävligt. Jag slapp föst till bussen kl.17:45 så sådan dag var det på Söndagen.

Jag var framme i Borgå kl.18:45

När jag kom hem så for jag till Rebecca.

 

 

Måndag den 3.9.2012

 

På måndagen var det då en tidig veckaning in för skolan jag vaknade kl.06:00 för jag skulle till

skolan till kl.08:00 Min buss for kl. 07:22, jag hade en bra tur på måndagen för jag missade inte en ända buss :)

Måndagar är dom trokigaste dagen i veckan för vi har jätte många trokiga

ämnen då. Jag slutade kl.14:55 och när jag kom hem så gjorde jag mina läxor och

städade snabt mitt rum och sedan så for jag till Rebecca.

Jag kom hem så att jag skulle hinna till min dans som jag hade kl.18-19

När jag kom hem så hade jag inte tid att skriva i bloggen för min favorit program skulle förja-

Jag såg den och efter det kom en av mina andra favorit program som jag oxå skulle se.

Sen rullade tiden så snabbt att klockan hann redan bli 22 så jag hamnade fara och sova.

 

Tisdagen den 4.9.2012

 

Idag hade jag igen en tidig väckning jag skulle igen till kl.8 till skolan och jag slutade kl.14:55

Genast efter skolan skulle jag fara till min piano timme och

min klass kompis Noora kom med för att hon skulle komma efter det till mig.

När min piano slutade så tog vi en buss och for till oss.

Vi var ute och vi åt äppel från äppel träd. Klockan 18 skulle Noora fara hem så jag for och leta efter min mamma

och min lilla syster Erica. Och nu så har jag kommi in för ungefär 30 min och jag börjar få brottom för mitt favorit program börjar om 2 minuter.

Så det här blev ett ganska långt inlägg men jag försökte få det lite kortare.

Men nu måste jag fara

HEJ DÅ

-Henrika-

PS: Jag kan tyvärr inte laga bilder men jag har tagit många nya bilder med min nya telefon som säkert

kommer inn en annan dag, sen när jag har lärt mig ordentligt med den för nu vet jag inte

hur man skall sicka bilderna till min dator. Det får duga med en bild från netet.

   

Presentation


Hej
Jag är en 14-årig tjej från Finland, som går andra året i högstadiet. På dagarna brukar jag vara med kompisar, shoppa m.m.Och jag är ett stort fan av JUSTIN BIEBER
Denna blogg startades i April 2012,här skriver jag om min vardag

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dom här länderna skulle du villa besöka
 Canada
 USA
 Frankrike
 Thailand
 Australien
 Finland ( ofc )

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Min gästbok

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards